Tubetus leviää yhä vanhempiin ikäryhmiin

https://www.youtube.com/watch?v=gkhzKkq_tKM

Kuten artikkelin kuvista näkyy, Tubecon 2015 -tapahtuma oli valtaisa menestys.

Mutta mistä ilmiössä oikein on kyse? Pauli Kopu, yksi Tubecon-tapahtuman järjestäjistä ja videotoimisto KLOKin luova johtaja keräsi tapahtumasta kolme opetusta Markkinointi & Mainonnan blogissa seuraavilla kolmella perusasialla:

1. Sisältö pitää räätälöidä kanavalle sopivaksi. 2. kapeat yleisöt ovat vahvoja ja 3. Aikuistubettajat ovat nousussa. Koko blogikirjoitus löytyy täältä. Bonushavaintona Kopu kertoo, että "tuttuus vetoaa".

Erityisen mielenkiintoinen on tuo kolmas havainto. Kopun mukaan "kohderyhmä 30-45-vuotiaat alkavat löytää YouTubeen sekä tekijöinä että katsojina. Katsojakunnan vanhentuminen tuo esiin uusia genrejä kuten sport ja fitness, kauneus ja lifestyle, autot ja remontointi."

Samassa julkaisussa Panu Laaksonen tarjoaa hyvän koosteen Tietoisku tubettamisesta - Tästä ne kaikki puhuu.

Muuten tällaisella Vlogit -listalla pidetään kirjaa Suomen suosituimmista tubettajista. kenttä on hajallaan, eikä mitään "virallista" mittausstandardia ole olemassa. Mutta tuon listan mukaan suosituin tubettaja on Saara. Kanavan takaa löytyy tietysti "kielinainen" Sara Maria Forsberg. Tässä esimerkki hänen uudemmasta tuotannostaan. Hauska!

.

Kirjoittajan muut artikkelit

Uusimmat artikkelit

Äpärä vai rakkauslapsi?

Klikkiotsikko. Nykyajan journalismin hävettävä äpärä? Vai sanaleikin ja oivaltavuuden rakkauslapsi? Klik tuli mieleen, kun luin sunnuntaiaa…  Lue lisää